VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY A ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Provozovatel internetového obchodu
SVITSOL s.r.o.
Šachetní 135
357 41 Královské Poříčí, Česká republika
IČ: 10832505
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Plzni, sp. zn. C 40630
NEJSME PLÁTCI DPH. Ceny jsou konečné (DPH se neuplatňuje).
INFOLINKA
Telefon: +420 723 913 541 (PO–PÁ 11:00–17:00)
E-mail: info@svitsol.cz
Odpovědná osoba: Pavlína Klemerová
Provozní doba pro telefonické objednávky:
Út–Ne 11:00–17:00
Výdejní místo / adresa pro reklamace a vrácení zboží:
SVITSOL s.r.o., Šachetní 135, 357 41 Královské Poříčí, Česká republika
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky") společnosti SVITSOL s.r.o., se sídlem Šachetní 135, Královské Poříčí, 357 41, IČO 10832505, zapsané v OR u Krajského soudu v Plzni, sp. zn. C 40630, e-mail info@svitsol.cz, tel. 723 913 541 („Prodávající", „My") upravují dle § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („Občanský zákoník"), práva a povinnosti vzniklé v souvislosti s kupní smlouvou („Smlouva") uzavřenou prostřednictvím e-shopu na www.svitsol.cz.
Vše o zpracování osobních údajů je uvedeno v Zásadách zpracování osobních údajů níže.
Jsme e-shop; Smlouva se uzavírá distančně přes webové rozhraní e-shopu („webové rozhraní e-shopu"). Pokud se některé individuálně dohodnuté ujednání liší od těchto Podmínek, má přednost individuální dohoda.
1. DEFINICE
- Cena: částka za Zboží.
- Cena za dopravu: částka za doručení Zboží (včetně balného).
- Poplatky za platbu: případné náklady spojené se zvoleným způsobem platby (dobírka, bankovní převod). Za platby kartou se příplatek neúčtuje.
- Celková cena: součet Ceny, Ceny za dopravu a případných Poplatků za platbu.
- Objednávka: závazný návrh na uzavření Smlouvy.
- Uživatelský účet: účet zákazníka v e-shopu.
- Zboží: produkty nabízené v e-shopu.
- Spotřebitel: fyzická osoba, která při uzavírání a plnění Smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
- Podnikatel: osoba, která při uzavírání a plnění Smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
2. OBECNÁ USTANOVENÍ
- Nákup probíhá výhradně přes webové rozhraní e-shopu.
- Údaje v Objednávce považujeme za správné; vyplňujte je prosím pravdivě.
- Hodnocení/recenze párujeme s ID objednávky, ověřujeme tak jejich autenticitu.
- Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
- Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Smlouvu uzavíráme v českém jazyce. Po odeslání Objednávky obdržíte e-mailem její potvrzení včetně těchto Podmínek (vždy ve znění účinném ke dni objednávky). Uzavření Smlouvy nastává potvrzením Objednávky.
- V Objednávce uvádíte:
- zvolené Zboží;
- Cenu, dopravu, způsob platby;
- identifikační a doručovací údaje.
- Je-li uvedena zjevně chybná cena, nejsme povinni Zboží dodat; nabídneme korekci a Smlouva vznikne až přijetím upravené nabídky. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje zejména situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- Máte-li Uživatelský účet, zkontrolujte předvyplněné údaje.
- Odesláním Objednávky souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy, tyto se však nijak neliší od základní sazby.
- Před dokončením Objednávky stiskem tlačítka „Objednat s povinností platby" máte možnost údaje měnit a kontrolovat. Zároveň musíte potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami zaškrtnutím příslušného políčka.
4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
- Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
- Registrace je dobrovolná; údaje udržujte aktuální. Při registraci je Vaší povinností uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Chraňte přístupové údaje; účet není přenosný na třetí osoby. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu je neposkytovat.
- Účet můžeme zrušit po více než 1 roce neaktivity nebo při porušení povinností. Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
- Dostupnost účtu může být omezena údržbou hardwarového a softwarového vybavení.
5. CENY, PLATBY A VÝHRADA VLASTNICTVÍ
- V e-shopu, v Objednávce i ve Smlouvě uvádíme konečné ceny (nejsme plátci DPH). Cena je vždy uvedena včetně všech poplatků stanovených zákonem.
- Celková cena je uvedena v návrhu Objednávky i ve Smlouvě. V případě rozporu má přednost Cena uvedená v návrhu Objednávky.
Způsoby platby:
- Bankovní převod – splatnost do 2 dnů od odeslání objednávky; poplatek za zpracování 10 Kč. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky.
- Kartou online přes platební bránu – splatnost do 1 dne od odeslání objednávky; bez příplatku. Platba probíhá v souladu s podmínkami poskytovatele platební brány.
- Dobírka – úhrada při převzetí; příplatek 30 Kč.
- Hotově při osobním odběru – bez příplatku. Hotově lze hradit Zboží v případě převzetí v Naší provozovně.
Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.
Vlastnictví přechází na kupujícího až úplným zaplacením Celkové ceny a převzetím zboží.
Daňový/účetní doklad (faktura) obdržíte elektronicky na e-mail; kopie může být přiložena k zásilce a dostupná v účtu. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny.
6. DORUČENÍ ZBOŽÍ A PŘECHOD RIZIK
- Doručujeme v rámci České republiky nejpozději do 30 dnů (obvykle rychleji – viz níže). Doba doručení závisí na dostupnosti Zboží a zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky.
- Po převzetí od dopravce zkontrolujte neporušenost obalu; zjevně porušenou zásilku nepřebírejte a informujte nás. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.
- Nezdaří-li se doručení z důvodů na vaší straně, můžeme účtovat náklady na opakované doručení; u nevyzvednutého zboží můžeme účtovat uskladnění 10 Kč/den.
- Pokud porušíte svoji povinnost převzít Zboží (s výjimkou případů dle čl. 8), nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Máme právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy, případně Zboží uskladnit. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody.
- Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete (s výjimkou případů dle čl. 8), na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít.
Doprava a ceny dopravy
| Dopravce / způsob | Dodání (obvykle) | Cena |
|---|---|---|
| Osobní odběr na prodejně (SVITSOL s.r.o., Šachetní 135) | do 2 dnů (výzva e-mailem/SMS) | Zdarma |
| Zásilkovna – výdejní místo | cca 3 dny | 75,00 Kč |
| Zásilkovna – doručení na adresu | cca 3 dny | 108,00 Kč |
| GLS – doručení na adresu | cca 3 dny | 131,00 Kč |
| Česká pošta – Balík do ruky | cca 3 dny | 164,00 Kč |
Ceny dopravy jsou konečné (balné včetně). Případné promo akce / doprava zdarma uvádíme přímo v košíku před odesláním objednávky.
V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu nebo SMS.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
7.1 Záruka
Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží je Zboží bez vad, zejména pak, že Zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž souhlasíme;
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
- je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
- množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu;
- je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
- odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením smlouvy.
7.2 Uplatnění reklamace
Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
V případě, že bude mít Zboží vadu, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů, případně osobně na adrese Šachetní 135, Královské Poříčí, 357 41.
Pro reklamaci můžete využít formulář, který je uveden v Příloze č. 1 těchto Podmínek.
V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit.
7.3 Práva spotřebitele při vadném plnění
Má-li Zboží vadu, máte následující práva:
- na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
- na odstranění vady opravou Zboží,
ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný.
Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady.
Dále máte právo na:
- přiměřenou slevu z Ceny; nebo
- odstoupení od Smlouvy,
jestliže:
- odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s právními předpisy;
- se vada projeví opakovaně;
- je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo
- je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
Právo na odstoupení od Smlouvy nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
7.4 Omezení práv
- V případě, že jste si vadu na Zboží způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
- Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
7.5 Vyřízení reklamace
Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
- datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
- co je obsahem reklamace;
- jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
- Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Nedohodneme-li se na delší lhůtě, do 30 dnů od obdržení reklamace odstraníme vady a poskytneme Vám informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu.
V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
7.6 Záruční doba pro spotřebitele
V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
7.7 Povinnosti podnikatele
V případě, že jste podnikatel, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (SPOTŘEBITEL)
8.1 Právo na odstoupení
V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů:
- ode dne uzavření Smlouvy (u smlouvy o poskytnutí služby nebo digitálního obsahu); nebo
- ode dne převzetí Zboží (u kupní smlouvy).
V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží.
V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná běžet dnem dodání první dodávky.
8.2 Způsob odstoupení
Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů).
Pro odstoupení můžete využít formulář, který je uveden v Příloze č. 2 těchto Podmínek.
Lhůta k odstoupení se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
8.3 Výjimky z práva na odstoupení
Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech uvedených v § 1837 Občanského zákoníku, zejména:
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení a My jsme před uzavřením smlouvy sdělili, že nemáte právo na odstoupení;
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu;
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu;
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném kupujícím na jeho žádost;
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud jste porušili jejich původní obal;
- o dodávce novin, periodik nebo časopisů;
- o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud měly být poskytnuty v určeném termínu;
- uzavírané na základě veřejné dražby;
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení.
8.4 Povinnosti při odstoupení
V případě odstoupení od Smlouvy jste povinni Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám.
Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli.
V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží.
8.5 Vrácení peněz
V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený v oznámení o odstoupení od Smlouvy.
Částka však nebude vrácena dříve, než Zboží obdržíme, nebo Nám prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám.
Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu a kompletní dokumentace.
8.6 Odpovědnost za snížení hodnoty zboží
V případě odstoupení od Smlouvy Nám však odpovídáte za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.
V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
9. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY PRODÁVAJÍCÍM
My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. 6 Podmínek.
Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace.
V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
10. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
- Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@svitsol.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz.
- Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013.
11. DOZOR
Dozor nad dodržováním povinností podle Občanského zákoníku a dalších zákonů v oblasti ochrany spotřebitele vykonává:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení pro dohled nad elektronickým obchodem
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
E-mail: posta@coi.cz
Web: www.coi.cz
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Pokud Náš a Váš právní vztah obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů.
- Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
- Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
- Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci (Příloha č. 1) a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy (Příloha č. 2).
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti 2. 10. 2025 a nahrazují předchozí verzi z 21. 11. 2023.
PŘÍLOHA Č. 1 – FORMULÁŘ PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Adresát: SVITSOL s.r.o., Šachetní 135, 357 41 Královské Poříčí
UPLATNĚNÍ REKLAMACE
| Datum uzavření Smlouvy: | ...................................................... |
| Číslo objednávky: | ...................................................... |
| Jméno a příjmení: | ...................................................... |
| Adresa: | ...................................................... |
| E-mailová adresa: | ...................................................... |
| Telefonní číslo: | ...................................................... |
| Zboží, které je reklamováno: | ...................................................... |
| Datum zjištění vady: | ...................................................... |
| Popis vad Zboží: | ....................................................... ....................................................... ....................................................... |
| Navrhovaný způsob vyřízení reklamace: | ☐ Oprava zboží ☐ Výměna zboží ☐ Vrácení peněz ☐ Přiměřená sleva z ceny ☐ Jiné: ....................................... |
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduji, spolu s uvedením mých kontaktních údajů pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
Datum: .............................. Podpis: ..............................
Poznámka: K reklamaci přiložte prosím doklad o koupi (fakturu) a pokud možno i originální obal zboží.
PŘÍLOHA Č. 2 – FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: SVITSOL s.r.o., Šachetní 135, 357 41 Královské Poříčí
E-mail: info@svitsol.cz
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Tímto oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy:
| Datum uzavření Smlouvy: | ...................................................... |
| Datum převzetí zboží: | ...................................................... |
| Číslo objednávky: | ...................................................... |
| Jméno a příjmení: | ...................................................... |
| Adresa: | ...................................................... |
| E-mailová adresa: | ...................................................... |
| Telefonní číslo: | ...................................................... |
| Specifikace Zboží: | ....................................................... ....................................................... |
| Způsob vrácení peněz: | ☐ Bankovním převodem na účet Číslo účtu: ..................................... ☐ Jiný způsob: ................................ |
Datum: .............................. Podpis: ..............................
Informace k odstoupení od smlouvy pro spotřebitele:
Jako spotřebitel máte právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím našeho e-shopu do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu (s výjimkou případů uvedených v § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Postup při odstoupení:
- Odešlete nám tento vyplněný formulář e-mailem na info@svitsol.cz nebo poštou na adresu uvedenou výše.
- Zboží nám zašlete zpět do 14 dnů od oznámení o odstoupení, a to čisté, kompletní a pokud možno v originálním obalu.
- Náklady na vrácení zboží hradíte Vy (s výjimkou případů, kdy jsme porušili smlouvu).
- Vrátíme Vám zaplacenou částku do 14 dnů od doručení odstoupení, nejdříve však až po obdržení zboží nebo prokázání jeho odeslání.
- Vrátíme Vám cenu zboží a náklady na dopravu ve výši nejlevnější nabízené varianty.
Upozornění: Odpovídáte nám za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s jeho povahou a funkčností.
ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ (GDPR)
Účinné od: 2. 10. 2025
Správce osobních údajů
SVITSOL s.r.o.
IČ: 10832505
Šachetní 135, 357 41 Královské Poříčí
E-mail: info@svitsol.cz
Tel.: +420 723 913 541
Provoz e-shopu: www.svitsol.cz
Zpracování osobních údajů upravuje zejména nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů („GDPR") a zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
1. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1.1 Kontaktní formulář / poptávka
Jaké údaje zpracováváme: jméno, e-mail, telefon, text zprávy.
Účel zpracování: jednání o smlouvě, zodpovězení dotazu, kontaktování zákazníka.
Právní základ: čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – jednání o smlouvě, resp. provedení opatření před uzavřením smlouvy na vaši žádost.
Doba zpracování: nejdéle 30 dní od poslední komunikace (v případě, že nedojde k uzavření smlouvy).
1.2 Nákup v e-shopu
Jaké údaje zpracováváme: identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon), fakturační údaje, doručovací adresa, údaje k objednávce a platbě, IP adresa.
Účel zpracování:
- vyřízení objednávky a dodání zboží;
- vystavení daňového dokladu (faktury);
- komunikace ohledně stavu objednávky;
- vyřízení reklamací;
- plnění zákonných povinností (účetnictví, daňové předpisy).
Právní základy:
- čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – plnění smlouvy;
- čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR – plnění právní povinnosti (účetní a daňové předpisy).
Doba zpracování:
- po dobu trvání smluvního vztahu;
- následně 5 let pro účetní doklady (v souladu se zákonem o účetnictví);
- v případě, že se staneme plátci DPH, uchováváme relevantní daňové doklady 10 let (v souladu se zákonem o DPH);
- dokumenty k reklamacím uchováváme 3 roky od vyřízení pro prokazování práv a povinností.
1.3 Newsletter (obchodní sdělení)
Jste-li naším zákazníkem a neodmítli jste zasílání, zasíláme Vám novinky, informace o produktech a akčních nabídkách na Váš e-mail.
Právní základ: § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti – oprávněný zájem pro zasílání obchodních sdělení stávajícím zákazníkům, pokud toto zasílání při nákupu neodmítli.
Doba zpracování: do 1 roku od posledního nákupu nebo do odhlášení z odběru. Z rozesílky se můžete kdykoli odhlásit prostřednictvím odkazu v e-mailu nebo kontaktem na info@svitsol.cz.
1.4 Uživatelský účet
Jaké údaje zpracováváme: registrační údaje (jméno, příjmení, e-mail, telefon, adresa), přihlašovací údaje, historie objednávek.
Účel zpracování: provoz uživatelského účtu, usnadnění opakovaných nákupů, správa objednávek.
Právní základ: čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – plnění smlouvy o vedení uživatelského účtu.
Doba zpracování: po dobu existence účtu, po zrušení účtu nejdéle 30 dnů (s výjimkou údajů, které musíme uchovávat z důvodu plnění právních povinností).
2. PŘÍJEMCI OSOBNÍCH ÚDAJŮ (ZPRACOVATELÉ)
Vaše osobní údaje mohou být předány následujícím kategoriím příjemců:
- Dopravci: Česká pošta, GLS, Zásilkovna – pro účely doručení objednávky;
- Poskytovatel platební brány – pro účely zpracování plateb (název poskytovatele je uveden v košíku před platbou);
- Poskytovatel IT služeb a správy e-shopu – pouze v nezbytně nutném rozsahu a na základě smlouvy o zpracování osobních údajů;
- Účetní a daňový poradce – pro účely zpracování účetnictví a daňové evidence;
- Orgány veřejné moci – v případech stanovených zákonem (např. finanční úřad, soud, policie).
Osobní údaje zpracováváme pouze na území Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru (EU/EHP). Osobní údaje nepředáváme do třetích zemí mimo EU/EHP.
3. BEZPEČNOST OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Přijali jsme vhodná technická a organizační opatření k zajištění bezpečnosti osobních údajů, zejména:
- šifrování komunikace (SSL certifikát);
- pravidelné zálohování dat;
- omezení přístupu k osobním údajům pouze pro oprávněné osoby;
- používání bezpečných hesel a autentizace;
- pravidelné aktualizace bezpečnostních opatření.
4. VAŠE PRÁVA SUBJEKTU ÚDAJŮ
V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů máte následující práva:
- Právo na přístup k osobním údajům (čl. 15 GDPR) – máte právo získat od nás potvrzení, zda osobní údaje, které se vás týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud tomu tak je, máte právo získat přístup k těmto osobním údajům;
- Právo na opravu (čl. 16 GDPR) – máte právo na to, abychom bez zbytečného odkladu opravili nepřesné osobní údaje, které se vás týkají;
- Právo na výmaz (čl. 17 GDPR) – za určitých podmínek máte právo na to, abychom bez zbytečného odkladu vymazali osobní údaje, které se vás týkají;
- Právo na omezení zpracování (čl. 18 GDPR) – za určitých podmínek máte právo na to, abychom omezili zpracování vašich osobních údajů;
- Právo na přenositelnost údajů (čl. 20 GDPR) – za určitých podmínek máte právo získat osobní údaje, které se vás týkají a které jste nám poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu;
- Právo vznést námitku (čl. 21 GDPR) – máte právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů na základě oprávněného zájmu (newsletter pro stávající zákazníky);
- Právo podat stížnost u dozorového úřadu – máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), pokud se domníváte, že zpracováním vašich osobních údajů je porušováno nařízení GDPR;
- Právo odvolat souhlas – pokud zpracováváme vaše osobní údaje na základě souhlasu, máte právo tento souhlas kdykoli odvolat.
Kontakt pro uplatnění práv: info@svitsol.cz, tel.: +420 723 913 541
Na Vaši žádost odpovíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce od obdržení žádosti. Tuto lhůtu můžeme v odůvodněných případech prodloužit o další 2 měsíce, o čemž Vás budeme informovat.
5. POVĚŘENEC PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ
S ohledem na rozsah a povahu zpracování osobních údajů nemáme jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů. Ve všech záležitostech týkajících se ochrany osobních údajů se můžete obracet přímo na správce na kontakty uvedené výše.
6. AUTOMATIZOVANÉ ROZHODOVÁNÍ A PROFILOVÁNÍ
V naší společnosti nedochází k rozhodování na základě automatického zpracování včetně profilování ve smyslu čl. 22 GDPR, které by mělo právní účinky nebo by vás obdobným způsobem významně ovlivňovalo.
7. POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIES
7.1 Co jsou cookies
Cookies jsou textové soubory obsahující malé množství informací, které se při návštěvě našich webových stránek stahují do Vašeho zařízení. Soubory cookies se následně při každé další návštěvě odesílají zpět na webovou stránku nebo jinou webovou stránku, která je rozpozná.
Soubory cookies plní různé úlohy, například umožňují efektivní navigaci mezi webovými stránkami, zapamatování si Vašich preferencí a celkově zlepšují zkušenost uživatele.
7.2 Jaké cookies používáme
Na webových stránkách používáme následující kategorie cookies:
- Nezbytné cookies – jsou zapotřebí k základnímu provozu webových stránek, umožňují například přihlášení do zabezpečených částí stránek, fungování nákupního košíku a další základní funkčnosti. Tato kategorie cookies se nedá zakázat, protože je nezbytná pro provoz webu.
- Analytické/statistické cookies – umožňují nám rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak naši návštěvníci používají webové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým stránky fungují. Tyto soubory spouštíme pouze s Vaším předchozím souhlasem (opt-in).
- Marketingové/reklamní cookies – používají se ke sledování preferencí a umožňují zobrazit reklamu a další obsah, které nejlépe odpovídají vašemu zájmu a online chování. Tyto soubory spouštíme pouze s Vaším předchozím souhlasem (opt-in).
7.3 Souhlas s cookies
Při první návštěvě našich webových stránek se Vám zobrazí informační lišta (cookie banner/cookie lišta), kde můžete:
- udělit souhlas se všemi cookies;
- odmítnout volitelné cookies (analytické a marketingové);
- upravit nastavení cookies podle vlastních preferencí.
Souhlas můžete kdykoli odvolat nebo změnit v nastavení cookies na našem webu prostřednictvím odkazu „Nastavení cookies" v patičce webu.
7.4 Správa cookies v prohlížeči
Soubory cookies můžete také odmítnout nebo spravovat přímo v nastavení svého internetového prohlížeče. Další informace o správě cookies v jednotlivých prohlížečích naleznete na následujících odkazech:
- Google Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647
- Mozilla Firefox – https://support.mozilla.org/cs/kb/povoleni-zakazani-cookies
- Safari – https://support.apple.com/cs-cz/guide/safari/sfri11471/mac
- Microsoft Edge – https://support.microsoft.com/cs-cz/microsoft-edge
- Opera – https://help.opera.com/cs/latest/security-and-privacy/
Upozornění: Pokud cookies zakážete nebo odmítnete, některé funkce webových stránek nemusí fungovat správně (např. nákupní košík, přihlášení do účtu).
7.5 Cookies třetích stran
Upozorňujeme, že třetí strany (včetně např. poskytovatelů externích služeb, analytických nástrojů, platebních bran) mohou rovněž používat cookies a/nebo přistupovat k údajům shromažďovaným cookies na webových stránkách. Zpracování osobních údajů těmito třetími stranami se řídí jejich vlastními zásadami ochrany osobních údajů.
7.6 Detailní seznam cookies
Detailní seznam konkrétních cookies, jejich účel, vydavatele a dobu trvání naleznete:
- v nastavení cookies na našem webu (odkaz „Nastavení cookies" v patičce);
- v nástroji pro vývojáře ve vašem prohlížeči (obvykle přístupný klávesou F12);
- v dokumentaci poskytovatele cookie managementu (CMP – Consent Management Platform), který používáme.
8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Tyto Zásady zpracování osobních údajů nabývají účinnosti dne 2. 10. 2025 a nahrazují předchozí verzi z 21. 11. 2023.
- Vyhrazujeme si právo tyto Zásady změnit. O každé změně Vás budeme informovat na našich webových stránkách nebo e-mailem (pokud máte u nás registrovaný účet nebo jste náš zákazník).
- V případě jakýchkoliv dotazů týkajících se zpracování osobních údajů nás neváhejte kontaktovat na info@svitsol.cz nebo tel. +420 723 913 541.
DŮLEŽITÉ KONTAKTY
Správce osobních údajů:
SVITSOL s.r.o., IČ: 10832505
Šachetní 135, 357 41 Královské Poříčí
E-mail: info@svitsol.cz
Tel.: +420 723 913 541
Dozorový úřad pro ochranu osobních údajů:
Úřad pro ochranu osobních údajů
Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7
Web: www.uoou.cz
E-mail: posta@uoou.cz
Tel.: +420 234 665 111
Tyto Všeobecné obchodní podmínky a Zásady zpracování osobních údajů jsou platné a účinné od 2. 10. 2025
Poslední aktualizace: 2. října 2025
© 2025 SVITSOL s.r.o. Všechna práva vyhrazena.